De beste layout; de beste conversie

A/B Testen

A/B test, test, test!

De ene webpagina scoort nu eenmaal beter dan de andere. Zo is dat ook met advertenties. Maar hoe bepaal je nu vooraf welk design meer conversie haalt? Heel simpel. Wie meer wil met online marketing, start met een A/B test. Zo'n test maakt precies inzichtelijk wat scoort. Want wat denk jij: wordt er meer geklikt op een rode of groene button? Dat zoeken we uit! Een aantal bezoekers ziet een rode button, een aantal de groene. Google Analytics wijst vanzelf uit welke variant als beste uit de test komt. Die kleur passen we toe in de live-omgeving.

A/B testen zijn dus op cijfers gebaseerde statistieken, waarbij je uiteindelijk de perfecte website (app, banner, social campagne....) ontwikkelt. Hiernaast een voorbeeld van een A/B test, tot stand gekomen door Google Optimize.

a-b testen

Split url test

Met een A/B test verbeter je één of meerdere elementen op een website. Ook is er de mogelijkheid om een 'split url test' te doen. Een wat? We plaatsen dan dezelfde website op meerdere url's; maar wel steeds met een ander design. Vervolgens laten we beide pagina's zien aan bezoekers. Met behulp van Google Analytics plaatsen we het beste design online.

Hiernaast een voorbeeld van een 'split url test'.

Onze tools

  • Google Analytics
  • Google Adwords
  • Optimalisatie
  • Hotjar

Websites waar we
trots op zijn

Bekijk onze cases

Samen online succes behalen?

I-Pulse maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK