Gebruik de kracht van online netwerken

Social media campagnes

Hoe social ben jij eigenlijk? Wij heel.

We ontkomen er niet meer aan. De hele dag zijn we op zoek naar fans, likes, shares en volgers. Maar hoe zorg je nu voor een toffe en effectieve campagne die opvalt tussen de rest? Zo eentje die skyhigh viraal gaat. Of gewoon je eigen (sales)verwachtingen overtreft?

Voor I-Pulse inmiddels appeltje-eitje. We werken graag volgens de SMART methode. Dus wie wil je waarom bereiken? Vanuit een effectieve strategie, kiezen we de kanalen. Gaan we scoren met YouTube? Moet er een Twittercampagne komen? Of is Snapchat the place to be? 

Facebook, Instagram en LinkedIn zijn natuurlijk andere platformen dan Google. De social media platformen richten zich veel meer op interesses, waardoor je je doelgroep kunt targeten op criteria zoals leeftijd, woonplaats, gedrag, groepen, opleidingen, etc. Hieronder lichten we enkele platformen toe.

Facebook campagne mobiel
Facebook Ad

Facebook & Instagram

Doelgroep

Adverteren via Facebook en Instagram kan erg interessant zijn. Zeker als je een product of dienst onder de aandacht wilt brengen bij een specifieke doelgroep. Stel je biedt een spannende safari naar Afrika aan, dan selecteer je avonturiers die van reizen én Afrika houden. Facebook maakt het mogelijk om je doelgroep heel nauwkeurig te 'targeten'. Groot bereik, weinig waste! Waar het aantal gebruikers van Facebook afneemt, neemt de populariteit van Instagram alleen maar toe. Visuele content scoort. Facebook is meer geschikt voor conversie; Instagram voor branding. We praten je graag bij!

Targeting opties

Naast het targeten van een specifieke doelgroep, kan je via Facebook ook je eigen adressenbestand inladen. Vervolgens gaat Facebook na welke van deze e-mailadressen gekoppeld zijn aan een Facebookaccount. Zo bereik je je bestaande klanten met een exclusieve 'social' boodschap! En wat dacht je van het plaatsen van een remarketing pixel van Facebook op je website? Of een retargeting banner campagne? Een virale hashtagcampagne op Instagram? De mogelijkheden zijn legio. Kom gewoon eens langs, laten we je enkele voorbeelden zien van onze klanten.

 

Zakelijk profileren op LinkedIn

Je profiel op LinkedIn staat er mooi bij. Toch? Mooi. Nu eens kijken hoe we dit zakelijke platform verder kunnen benutten. Via LinkedIn kan je -net als bij Facebook- doelgroepen selecteren. Wel zijn de criteria anders: opleiding, opleidingsniveau, functie, aantal werknemers, sector, etcetera. Je kan deze criteria ook combineren. 

Een advertentie op LinkedIn verschijnt als 'gesponsorde content' of als promotie op je tijdlijn. Goed voor het vergroten van je naamsbekendheid of voor als je meer interactie of volgers wilt. Een andere mogelijkheid is een Text Ad; een advertentie aan de zijlijn of aan de bovenkant van een LinkedIn pagina. Ideaal voor traffic naar je website. Ook effectief: een bedrijfsprofiel starten. 

Aan de slag met LinkedIn? Slim. We staan te popelen!

Linkedin

Onze tools

  • Google Analytics
  • Google Adwords
  • Optimalisatie
  • Hotjar

Websites waar we
trots op zijn

Bekijk onze cases

Samen online succes behalen?

I-Pulse maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK