Blijf bezoekers informeren over je diensten!
Je kent het wel: ben je lekker aan het surfen op het net, komen ineens die vette sneakers voorbij die je gisteren online hebt bekeken. Of die mooie vakantie naar je favoriete vakantieland. Een sterk staaltje remarketing!
Met remarketing kan je mensen die je website of app eerder hebben bezocht, 'teruglokken' naar je producten en diensten. Want het zou toch eeuwig zonde zijn, als je doelgroep je website bezoekt en nooit meer terugkomt?
De praktijk wijst uit, dat remarketing werkt. De kans is groot dat je op zo'n banner klikt. Gisteren zocht je immers nog naar dit product! Om de verleiding nog groter te maken, maken we de boodschap van de banner extra aantrekkelijk. Denk aan een korting op een product of cursus.
Voordat we starten met je remarketing campagne, maken we op basis van surfgedrag eerst verschillende doelgroepen aan. Er zijn meerdere mogelijkheden om dat te doen.
Bezoekers op je site die geen offerte hebben aangevraagd
Een bezoeker komt op je website terecht, kijkt rond, maar vraagt geen offerte aan. Gemiste kans. Die schotelen we je product of dienst nogmaals voor! De aanhouder wint.
Bezoekers die al in het winkelmandproces zitten, maar toch niet kopen
Een bezoeker heeft een product uit je webshop al in zijn winkelmandje gestopt, maar haakt vervolgens toch af. Was het de prijs? Met remarketing proberen we deze bezoeker te verleiden met een korting.
Bezoekers die al klant bij je zijn
Bezoekers die eerder iets bij je kochten, zijn al een beetje fan. Daardoor mogelijk ook net wat sneller geïnteresseerd in je product, dan een ander. Iemand heeft bijvoorbeeld ooit eens gympen van Nike gekocht. Met een remarketing banner brengen we dan de nieuwste collectie van Nike onder de aandacht.